Όμιλοι 2021-2022

Φέτος θα λειτουργήσουν στο σχολείο μας οι εκπαιδευτικοί όμιλοι. Οι προτάσεις είναι πολλές και ενδιαφέρουσες και η επιδίωξή μας είναι να μπορέσουμε να εμπλέξουμε όσο το δυνατόν περισσότερους μαθητές και μαθήτριες σε αυτούς. Σκεφτείτε λοιπόν ποιοι όμιλοι σας ενδιαφέρουν και δηλώστε μέχρι τρεις, σύμφωνα με τη σειρά προτίμησης και τον αριθμό των ομίλων στους οποίους τελικά θέλετε να συμμετέχετε. Κάθε μαθητής μπορεί να συμμετέχει το πολύ σε δύο ομίλους.

Απο τη ραψωδία ... στη ΡΑΠ

Μαθητές:
Α,Β γυμνασίου

Υπεύθυνη καθηγήτρια:
Ελένη Ν. Ματζουράνη

Ημέρα:
Τρίτη (2 ώρες)

Αίθουσα:
Α2

ΕΙΝΑΙ Ο ΟΜΗΡΟΣ Ο ...ΠΡΩΤΟΣ ΡΑΠΕΡ ΠΟΙΗΤΗΣ;

Μελετάμε τα πολύστιχα αφηγηματικά ποιήματα του Ομήρου μέσα από τη δομή του ομιλούμενου προφορικού λόγου και ανιχνεύουμε τις περίφημες επιρροές του στη σύγχρονη spoken word poetry. Οι μαθητές γίνονται μικροί ....ακαδημαικοί και ανακαλύπτουν εύκολα, άνετα και με ευχάριστο τρόπο ομοιότητες /διαφορές ανάμεσα στη ραψωδική τέχνη και τη σύγχρονη ραπ μουσική με τα τραγουδιστικά ρεφρέν, τους αυτοσχέδιους στίχους και τα εκφωνητικά βοηθητικά στοιχεία.


Με αφετηρία το έπος, που αποτελεί τη δυναμικότερη προβολή /εκδοχή του έμμετρου λόγου στο παγκόσμιο πολιτιστικό "γίγνεσθαι",οι νεαρές προσωπικότητες αναπτύσσουν το δικό τους πνευματικό προχώρημα στη μυθολογία, την τέχνη του λόγου, την ιστορία ,το ηρωικό ιδεώδες ,αλλά και το δικό τους ταλέντο/δεξιότητα στην προσωπική δημιουργία.


Η σύγχρονη ΡΑΠ μουσική γίνεται δυναμικό μέσο έκφρασης για τους νέους.Το συσχετίζουν με την αρχαία ραψωδική τέχνη. Γοητεύονται από την Ομηρική ποίηση, αναζητούν κοινά στοιχεία με τους τρόπους έκφρασης της νέας γενιάς και δίνουν μορφή και σχήμα στα όνειρά τους για το μέλλον.


Με τη δραστηριόητα αυτή, ο νεαρός μαθητής συνδέει το σχολείο με το κοινωνικό σύνολο. Στην ομορφότερη εκδοχή της η Παιδαγωγική του Σχολείου στοχεύει στο να εμπνεύσει και να δημιουργήσει προσωπικότητες καλλιεργημένες και πολυδιάστατες .